I've seen JUSTIN BIEBER!!!!!!!!!!

Tänkte ta det från början, ursäkta om det blir långt!!
 
Jag och Nora klev upp 04:30 för att vara på plats vid Globen och köa kl 07.00 när de öppnade kön. När vi stod och väntade på pendeltåget såg vi massa andra beliebers komma, och de började genast prata med oss och frågade saker som; "vilka platser har ni????!" osv. När vi var vid Globen började alla rusa dit för att få vara först, men det var ungefär ett 20 tal personer där redan. Men vi kom ändå vääääldigt långt fram i kön! Det var väldigt skön stämning där, alla sjöng och var så otroligt taggade. Det regnade tyvärr på morgonen och var otroligt kallt, men som tur var fick vi nångång vid 10 tiden börja köa för att värma oss i ett köpcentrum. Man fick vara borta max en halvtimma, annars hamnade man läängst bak i kön. Så jag har massa klockslag på min hand just nu, hihi. ;)  Vi satte och vid tre andra beliebers och vi bildade typ ett "gäng" om man säger så. Dom hade också parkettplatser och var väldigt taggade! Eftersom att vi visste att vi skulle sitta och köa i närmare 12 timmar så hade vi med oss massa mat; drickyoghurt, vatten, mackor, pannkaka, chokladmjölk osvosv. När det äntligen var insläpp på kvällen ungefär kl 6 så trängde sig alla för att komma fram, men vakterna hotade med att vända kön då alla ställde sig upp och de ville de inte. Menmen, jag måste ge mycket beröm till alla vakter som var där då de höll ställing väldigt bra. När vi kom in i globen fick vi sätta oss ner vid parkettplatserna, det var gryyyyyyyyyymt mycket folk som skulle stå på parkett. Säkert  typ 3000. OCH JAG OCH NORA STOD LÄNGST FRAM. När ett band började spela innan Justin skulle framträda så ställde sig alla upp och shiiit vilket tryck det blev, har aldrig varit med om något liknande. Hade en finsk tjej bakom mig som var ganska "stor" och pressade på mig i ryggen som tusan. Blev inte lite sur och pressade mig bakåt så att hon for iväg... hahah.  Och sen hade jag en döv tjej brevid mig som också pressade som tusan och det gick ju som inte att säga till någon av dom "SLUTA TRYCK!". Massa vakter kom fram med vattenflaskor och öste in i våra munnar, tack gooode gud för det. Jag är nästan 100 på att jag hade svimmat annars, det var så sjukt varmt och jag var ju samtidigt superförkyld. Men efter en stund i värmen kände både jag och Nora; alltså det här fungerar inte. Nora höll på att svimma så vi gick bakåt, försökte hitta sittplatser där vi kunde sitta och ta luft. Men det fanns inga, så vi gick ner till parketten igen, på en annan sida. Eller ja, vi satte oss ner och tog luft i 10 minuter, Justin var ändå så sen så det hann vi. Men när det började närma sig var vi tvugna att komma på en riktigt bra plan. Vi tänkte att vi kunde låtsas att vi hade en kompis längst fram, och att vi då kunde tränga oss förbi på det sättet. Så vi började ropa "Emma! Emma!" och säga "Ursäkta, vår kompis är längst fram, kan vi få gå förbi?" och det funkade! Vi tog oss dock bara till tredje raden, men det är väl bra nog liksom?! Så där stod vi under en stor del av konserten. När Justin kom inflygandes på sina vingar började alla hoppa och skrika, likaså jag. Jag kände bara hur tårarna steg och jag kunde verkligen inte fatta att det där var Justin Bieber. Det var helt ofattbart, som att se det på en film. Men, det var äkta. ♡ Jag såg Justin. Jag såg honom verkligen. Vi får se om jag någonsin kommer förstå att jag faktiskt såg honom, att de var han. :')

Omg, detta måste nog ha varit den bästa dagen ever. Trots kylan, alla timmar utomhus och att jag var sjuk var allt värt det, jag skulle göra om det om jag kunde. Det var så otroligt perfekt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback